Marketing i promocija muzike na drustvenim mrežama

Nekoliko saveta koje treba da imate u vidu kada osmišljavate promociju vaše muzike na drustvenim mrežama.

Svako od nas, ko je bar nekada imao makar jedan profil na brojnim socijalnim mrežama, imao je priliku da isproba koristi koje ovakav vid komunikacija donosi. Da se poveže. Da se reklamira. Da podeli informacije.

Muzika, kao veoma važan aspekt svakodnevnog življenja zauzima bitno mesto i u našim virtuelnim profilima. Ako imamo u vidu broj različitih alata i kanala kojima se koristimo da delimo našu omiljenu muziku, vesti, tračeve iz sveta muzike, čini se da je muzička industrija već odavno iskoračila iz faze u kojoj eksperimentiše sa koristima socijalnog umrežavanja u mužičkoj sferi i prešla u onu u kojoj postavlja ovaj vid komuniciranja obavezan u web muzičkom marketingu. I sami smo svedoci brojnih inovacija na kojima se svakodnevno radi samo da bi se pridobilo sve više muzičkih fanova. Ipak nisu sve tako uspešne.

Kada se odlučujemo koja socijalna mreže najbolja za kontakt sa našom publikom, treba da imamo u vidu ne samo šta želimo time da postignemo, već i koliko smo tačno spremni da se posvetimo komunikaciji sa našim posetiocima. Biti aktivan u toku sa dešavnajima se skoro podrazumeva, ali se niakako ne odnosi na pasivno prisustvo i par objava dnevno. Ključna reč može biti provocirajuća komunikacija, sa mnogo komentara, čak pitanja, sve sa jednim ciljem – biti dopadljiv, interesantan i dobiti povratne informacije od suprotne strane. Naravno ovo je opšte pravilo za svakoga ko koristi socijalne mreže u svrhu dobijanja pažnje javnosti.

Kada govorimo o samoj muzici, između hiljadu različitih socijalnih mreža veoma je bitno izabrati onu pravu. Uvek postoji mogućnost da probamo sve, ali ne i da uspemo, jer u tom slučaju nećemo imati dovoljno vremena za muzičku karijeru. Zato bi pravilo No 2. bilo da se obavezno upoznamo sa mogućnostima koje svaka od socijalnih mreža nudi. Najkraće rečeno, staviti kvalitet ispred kvantiteta i usmeriti pažnju na one mreže od kojih možemo imati najveću moguću korist.

Kako bi to i postigli neophodno je znati koje su razlike između brojnih socijalnih mreža koje postoje na Internetu, i ono što je takođje bitno, rasčistiti u sebi kako želimo da se prezentujemo našoj publici. Od naše strategije zavisiće i izbor socijalne mreže. Tako bi na primer, za sve muzičare mnogo korisniji bio Youtube ili Last.fm nego Twitter, iako Twitter takođe ima mogućnost za prikazivanjem muzike i video sadržaja. Čak i između prva dva nabrojana postoji razlilka u načinu na koji se muzika predstavlja jer na Youtube i njemu sličnom Vimeu organizujemo našu kolekciju muzike u muzilke liste, dok na Last.fm daje mogućnost da stvaramo našu jedisntvenu muzičku radio stranicu. Ipak zajednička stvar, da gledamo i slušamo, omogućava nam da koriščenjem ovih socijalnih mreža izgrađujemo naš sopstveni vizuelni identitet. Korak više u ovome ide mreža My Stands koja sadrži mogućnost za predlaganje sličnih pesama, albuma i muzičara na osnovu muzike koju smo označili kao našu omiljenu.

Kada je reč o širenju informacija i vesti iz oblasti muzike Facebook, Twitter zajedno sa MySpace su daleko adekvatnije. Kao brže, jednostavnije to su nezamenljive mreže ako pažnju publike želimo da usmerimo na novosti ili događaje. Interesantno je pritom da, svakim danom sve manje posećen MySpace je još uvek najbolje mesto za promociju vašeg benda, jer još uvek omogučava najjednostavniju moguću pretragu stranica. Na listi najpopularnijih socijalnih mreža ne smemo ispustiti ni Google +, koji već ozbiljno ugrožava svoje daleko starije konkurente.
Pravi je trenutak pomenuti i neke druge socijalne mreže interesantne najvećim delom zbog svojih inovativnih alata prilagođenih bendovima, muzičarima i njihovim fanovima. Jedan od dobrih primera može biti Fanbridge.com sa obimnim setom alata za masovnu komunikaciju, pridobijanje novih fanova, angažovanje strarih i čak njihovo pretvaranje u korisnike koji plaćaju. Drugi primer je ILike mreža koja sadrži dodatni alat za pretragu besplatnih sadržaja za preuzimanje.

Nije na odmet znati da postoji i par socijalnih mreža – platformi koje možete da koristite da bi zadovoljili sve gore pomenute potrebe. Verovatno niste čuli za ReverbNation. ReverbNation predtsavlja vid integrisane socijalne mreže o kojoj svaki muzičar sanja. Pored Facebook tabova, ugrađenih dodataka za mejling liste, muzičkih plejera, podataka o gostovanjima, ReverbNation sadrži mesto za vaš blog, Twitter zajednicu, alat za pravljenje sajtova, različite pretraživača i još mnogo toga.
Nakon svih nabrojenih socijalnih mreža još uvek nismo dotakli ni desetihnu onih koje u ovom trenutku postoje na Internetu. Zato sam ubeđena da je recept za upotrebu socijalnih mreža u muzičkoj industriji mudar i ciljani izbor oni mreža koje mogu da vam ponude naviše. Slušajte potrebe vaše publike, čitajte ih, razgovarajte sa njima i ne zaboravite da mobilni i tableti već uveliko zamenjuju kompjutere i laptop računare, tako da će vaše prisustvo na Internetu, skoro nezaobilazno, morati da bude pokriveno socijalnom mrežom koja već ima dobro razvijenu verziju za mobilni telefon.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.